.:E-Twinning Projemizde 21.yy. da Kadının Değeri ve Toplumsal Cinsiyet:.
Okulumuz İngilizce Öğretmeni Dürdane GÖZÜBÜYÜK ve 6 Öğrencimizden Anlamlı E-Twinning Projesi
OKULUMUZ İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ DURDANE GÖZÜBÜYÜK'ÜN ORTAK OLDUĞU "21. YÜZYILDA KADININ DEĞERİ VE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ" İSİMLİ E-TWİNNİNG PROJESİ
Okulumuz İngilizce Öğretmeni Durdane GÖZÜBÜYÜK ve 9. sınıflardan aşağıda ismi yazılan
9A Ela Nur Dağ
9B İrem ÇAMSUL
9F Asli Yılmaz
9FTuğrulhan Yiğit Aktaş
9F Oğuzhan Kaplan
9F Fatih Esen ,
öğrencilerimizle birlikte Türkiye ve Azerbayca'nın farklı illerinden öğretmen ve öğrencilerle 21. Yüzyılda Kadının Değeri Ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği" İsimli e-Twinning Projesi yürütülmektedir.
Her gün yeni bir kadına şiddet haberiyle karşılaştığımız bu günlerde öğretmenimiz ve öğrencilerimiz tarafından yürütülen E-Twinning projesi büyük anlam taşımaktadır..
Proje introsu aşağıda yer almaktadır. Emeği geçen herkese okulumuz adına teşekkür ederiz.
21. YÜZYILDA KADININ DEĞERİ VE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ e TWİNNİNG PROJESİ
Neden Böyle Bir Projeye İhtiyaç Duyduk?
Kadınlar ve kız çocukları dünya nüfusunun yarısını oluşturmakta ve dünya potansiyelinde ciddi rol oynamaktadır. Bütün toplumlara baktığımızda kız çocuklarının fiziksel, psikolojik şiddete maruz kalma ve bunun uzantısı olarak da sağlık, eğitim gibi haklarından mahrum kalma durumları erkeklere göre daha fazla olduğu istatistiklerle ortaya koyulmuştur.
Kadınların güçlenmesi ve toplumsal cinsiyet ayrımını ortadan kaldırmanın yollarından biri de eğitimdir. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının 5. Hedefi olan Toplumsal Cinsiyet eşitliğini 21. yüzyılın örgütlenme, talep ve biçimlendirmek adına sahada eğitiminin verilmesi ihtiyaca binaen bir gerekliliktir. Öğrenciler kadın hakları ve cinsiyet eşitliği konularını edebiyat yönüyle ele alarak kadınlara dair edebi tasvir üzerinden yerel, ulusal ve küresel düzeylerde var olan cinsiyet eşitsizliklerini inceleyerek etik ve insani değerlerle desteklemelerine fırsat vermek dünyayı iyileştirme adına bir katkıdır.
-Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin eğitimini vererek kadın ve kız çocuklarının konumlarının güçlenmesine katkıda bulunmak
-Öğrencilerin kadın hareketliliğinin tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak
-Kültürel çeşitliliğin önemine vurgu yapmak
-Öğrencilerin toplumuzdaki cinsiyet eşitsizliğini analiz etmelerini sağlamak
-Eğitim sonucunda proje ödevleriyle öğrencilerin bir soruna yaratıcı çözümler sunma becerisi kazanmalarına imkan sağlamak
-Araştıran, sorgulayan, farkeden, yaratıcı, işbirlikçi bireyler yetiştirmek
gibi hedeflerle başladık
Ayrıca;
Toplumsal cinsiyet eşitliğini savunan, kadının güçlenmesine katkıda bulunan, çevresine bu konuda farkındalık aşılayan, bilinçli bireyler yetiştirmek ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarından Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin (Hedef 5) eğitimini almış araştıran, sorgulayan, işbirlikçi bireyler projenin beklenen sonuçlarındandır. Ayrıca Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinde problem çözme kapasitesinin artırılmasına katkıda bulunmak projenin diğer bir beklenen sonucudur.